EH Bildu, primeira forza en Araba.

Fai máis de 40 anos, Araba era un feudo español. Que é o que sucedeu desde entón para que teña lugar un cambio desta magnitude: Vitoria inapelable de Bildu nas últimas eleccións?

Este feito singular non se pode entender a partir dun proceso evolutivo, mediante o cal a conciencia española iríase transformando en vasca.

Nós postulamos que un cambio desta magnitude só se pode dar a través da emerxencia dun acontecemento: un feito singular, que marca un antes (Álava, España) e un despois (Araba, Euskal Herria) no ámbito no que este ten lugar. É dicir, algo inesperado que rompe co vello (a identidade española) e crea unha nova, baseada na lingua e a cultura vascas.

“Non debemos esquecer que fai máis de 40 anos en Araba era imposible euskaldunizarse”

Vexamos que é o que constitúe o acontecemento fundacional desta nova conciencia.
Non debemos esquecer que fai máis de 40 anos en Araba era imposible euskaldunizarse. PSOE e PNV impúñannos os modelos A e B porque dicían que o ensino en eúscaro era inviable no noso herrialde.

A longa loita de TOKIEDER conseguiu pór as bases para a euskaldunización da nosa mocidade e do noso territorio.

Teñamos presente que este proceso materalizouse grazas á interpelación, á chamada á nosa conciencia, levada a cabo polo gran acontecemento fundador da actual loita pola liberdade deste pobo, o MLNV, fronte á pasividade mostrada polo PNV.

Este feito singular marcou, marca, e segue marcando, directa e indirectamente, a toda a mocidade até os nosos días: euskalduns e non euskalduns, sensibles a esta chamada do noso pobo.

Teñamos presente que todo acontecemento materialízase sempre nun suxeito singular (MLNV, Tokieder, neste caso), capaz de enunciar o novo, dotado dunha gran capacidade de expansión e de efectos impredicibles e insospeitados, invisibles para aquelas persoas refractarias ao mesmo.

Respecto diso, a práctica totalidade dos analistas españois foron incapaces de ver as verdadeiras razóns da incuestionable vitoria de Bildu en Araba. A inmensa maioría (entre eles, o Sr. Ortuzar) dicía que o seu crecemento procedía dos antigos votantes de Podemos.

Teñamos presente que, a Podemos, votóuselle masivamente en Euskal Herria, pensando que ían defender, en Madrid, os dereitos nacionais do noso pobo e aos nosos presos. Ao constatar que isto non foi así, paulatinamente, foron desaparecendo.

Con todo, hai que recoñecer que un novo xornalista, tertuliano nunha importante cadea estatal, dixo que a maioría da mocidade alavesa votou a Bildu porque lles falaban en eúscaro. Á súa maneira, estaba a dicir que a identidade vasca (eúscaro e cultura), cuxo proceso referimos, estaba na base da vitoria de Bildu en Araba.

Estamos convencidos de que Bildu é consciente deste proceso e que vai seguir reforzando o camiño percorrido até agora.

Licenciado en Filoloxía Románica pola Universidade de Santiago de Compostela. Doutor en Filoloxía Románica pola Universidade de Valladolid. Licenciado en Lingüística Xeral pola Universidade de Paris VIII. Antigo alumno de J. Lacan. L. Althusser, A. Badiou e J. Derrida na École Normale Superieure. Profesor Titular de Universidade. Formou parte do grupo de investigación HEKA (Media and Journalism in European Minority Languages). Durante vinte anos, este grupo de investigación, que leva analizando os media en dez linguas minorizadas europeas (galego, eúscaro, catalán, bretón, corso, frisio, irlandés, galés, gaélico-escocés e sami), presentou relatorios e comunicacións, publicado artigos en congresos e revistas internacionais, así como capítulos de libros. É Profesor Colaborador Honorífico da UPV/EHU.